Inkludera en animerad reklamfilm

0
503

Att inkludera en animerad reklamfilm på ens företags sida är avgörande för att inte bara locka potentiella kunder, men att även få dem att stanna på ens sida. I dagens samhälle utvecklas teknologin så snabbt att man knappt hänger med. För att klara sig som företag måste man hålla sig relevant och följa med i dessa teknologiska svängar. Med endast ett knapptryck kan man numera ta sig från en sida av internet till den andra, och detta har kommit att betyda att uppmärksamhet inte upprätthålls på samma sätt längre. Folk behöver numera inte vänta mer än några sekunder på att bli roade, och om man inte har fått besökarens uppmärksamhet och tycke under dessa sekunder så kan man ta farväl till ett köp.

Just därför är animerade reklamfilmer på ens sida en sådan bra idé. Med dessa kan man på ett enkelt men samtidigt professionellt sätt förmedla information. Att visuellt presentera det man talar om gör att besökaren inte blir uttråkad. Det kan vara allt ifrån en bild, graf, kortfilm eller dylikt. Man har genomfört studier som visar på att besökstiden blir upp till fem gånger längre om man har en animerad reklamfilm på sin sida, då folk inte tappar intresset och ständigt blir underhållna. Ju längre en besökare stannar på sidan desto större chans är det att denne person beställer tjänsten eller köper produkten. Detta är bara några få av de många positiva aspekterna av att inkludera en animerad reklamfilm på sitt företags sida.

altos_adventure_animation_-_07_kicker

Om man tänker tillbaka på skoltiden finns det någonting som de flesta kan hålla med om. Alla älskade att titta på film, vare sig det var dokumentärer eller mer lättsamma videor. Visst var det även mycket enklare att komma ihåg fakta när man kunde dra paralleller till de bilder som man såg på TV-skärmen? Detta är en stor skillnad från att endast läsa ett långt dokument eller att lite halvdant lyssna på läraren. Det är likadant när det kommer till försäljning. I mer än ett flertal studier (och många kan även tala från erfarenhet) har det visat sig att det blir mycket enklare att ta till sig information i en video där någonting händer som håller kvar ens intresse. Inte bara en lång rad text.

Man har kommit fram till att en video kan ge så mycket som 70 % mer förståelse för det budskapet som man försöker få fram, än om man endast har text. Samtidigt ökar interaktionen med 46 %, vilket därmed gör besökare mer intresserade av ens företag. En ytterligare fördel med animerad reklamfilm är att dessa även kan delas på sociala medier av andra. Det är självklart mer inbjudande för andra att klicka ”spela” på en video än att läsa en lång text som någon har delat. Just för alla dessa anledningar är det en kanonidé att använda sig av en animerad reklamfilm på sitt företags hemsida.